G&M3
Psychologie, Pedagogiek en Onderwijskunde
Scope
De scope van dit expertpanel omvat onderzoek in psychologie, pedagogiek en onderwijskunde. Meer specifiek komen de volgende topics in aanmerking (niet-exhaustief):
Psychologie
- Experimentele psychologie bij mensen en cognitieve wetenschap
- Aandacht
- Perceptie
- Actie
- Taal en psycholinguïstiek vanuit een psychologisch perspectief
- Leren
- Motivatie en emotie
- Vergelijkende psychologie en dierenpsychologie
- Biologische en fysiologische psychologie, affectieve en gedragsneurowetenschappen
- Biologische psychologie
- Genetica en gedrag
- Neuropsychologie
- Psychofysiologie
- Psychofarmacologie
- Beeldvorming van de hersenen
- Ontwikkelingspsychologie
- Cognitieve en perceptuele ontwikkeling
- Psychosociale ontwikkeling, persoonlijkheidsontwikkeling
- Psychogerontologie
- Sociale psychologie en interculturele psychologie
- Groeps- en interpersoonlijke processen
- Sociale perceptie en cognitie
- Persoonlijkheidspsychologie
- Klinische psychologie
- Psychopathologie
- Psychotherapie
- Gezondheidspsychologie
- Sportpsychologie
- Onderwijspsychologie en schoolpsychologie
- Arbeids-, organisatie- en personeelspsychologie
- Personeelspsychologie
- Organisatiepsychologie
- Ergonomie
- Consumentenpsychologie
- Kwantitatieve en kwalitatieve methoden in de psychologie
- Andere domeinen
- Geschiedenis van de psychologie
- Filosofie van de psychologie
Pedagogiek
- Algemene pedagogiek
- Historische pedagogiek
- Vergelijkende, interculturele en globale pedagogiek
- Wijsgerige pedagogiek
- Gezinspedagogiek
- Kindstudies
- Opvang en onderwijs voor jonge kinderen
- Ouderlijke opvoeding
- Sociale pedagogiek en maatschappelijk werk vanuit een pedagogisch perspectief
- Burgerschaps- en gemeenschapsvorming
- Sociaalpedagogische hulpverlening
- Niet-formeel leren en volwassenenonderwijs
- Vrijetijdsopvoeding
- Culturele pedagogiek
- Cultuur- en kunstonderwijs
- Media-onderwijs (incl. e-cultuur)
- Cultuurparticipatie
- Orthopedagogiek en buitengewoon onderwijs
- Onderwijs voor kinderen, adolescenten en volwassenen met speciale behoeften
- Handicap en ontwikkelingsstoornis/probleem
- Gedrags- en emotionele stoornis/probleem
- Beoordeling, behandelingsplanning, preventie en hulpverlening
- Disability studies
- Kwantitatieve en kwalitatieve methoden in de pedagogiek
Onderwijskunde
- Micro: leerlingen in een klas
- Instructiepsychologie en onderwijskundig ontwerpen
- Lerarenopleiding, opleidingskunde
- Professionele vorming, opleiding en levenslang leren
- Onderwijstechnologie
- Meso: scholen en onderwijsinstellingen
- Macro: beleid en management
- Vakdidactiek
- Kwantitatieve en kwalitatieve methoden in de onderwijskunde
Leden mandatenpanel postdoc oproep 2024
Naam | Voornaam | Instelling |
---|---|---|
Voorzitter | ||
Zagefka | Hanna | Royal Holloway University of London |
Leden | ||
Biasutti | Michele | Max Planck Institute |
Cristofori | Irene | University Claude Bernard Lyon 1, Institute of Cognitive Sciences Marc Jeannerod CNRS |
Jones | Alex | Swansea University,University of Strathclyde |
Keeser | Daniel | University Hospital LMU |
Longo | Matthew | Birbeck University of London |
Morgan | Gary | City, Univeristy of London |
Pivoriene | Jolanta | Mykolas Romeris University |
Smith | Peter K. | Goldsmiths, University of of London |
Tsakiris | Manos | Royal Holloway University of London |
Uskul | Ayse | University of Sussex |
Valentini | Elia | University of Essex |
Vandenbroeck | Michel | UGent |
Veldhuijzen | Judy | Leiden university |
Leden mandatenpanel aspirant fundamenteel onderzoek oproep 2024
Naam | Instelling | |
---|---|---|
Voorzitter | ||
Zagefka Hanna | Royal Holloway University of London | |
Leden | ||
Biasutti Michele | Padova University | |
Cristofori Irene | University Claude Bernard Lyon 1, Institute of Cognitive Sciences Marc Jeannerod CNRS | |
Jones Alex | Swansea University,University of Strathclyde | |
Keeser Daniel | University Hospital LMU | |
Longo Matthew | Birbeck University | |
Meulders Ann | Universiteit Maastricht (NL) / KU Leuven | |
Morgan Gary | City Univeristy of London | |
Pivoriene Jolanta | Mykolas Romeris University | |
Smith Peter K. | Goldsmiths, University of of London | |
Tsakiris Manos | Royal Holloway University of London | |
Uskul Ayse | University of Sussex | |
Valentini Elia | University of Essex | |
Vandenbroeck Michel | Universiteit Gent |
Leden projectenpanel oproep 2023
Naam | Instelling | |
---|---|---|
Voorzitter | ||
Matthews Gerald | George Mason University | |
Leden | ||
Billett Stephen | Griffith University | |
Bosmans Guy | KU Leuven | |
Boyes Mark | Curtin University | |
Coertjens Liesje | Universiteit Antwerpen / UCLouvain | |
DePalma Renée | University of A Coruna | |
Flores Maria Assunção | University of Minho | |
Herman Aleksandra | Nencki Insitute of Experimental Biology, University of Sussex | |
Leutner Detlev | University of Essen, University of Leuneburg | |
LoCasale-Crouch Jennifer | Virginia Commonwealth University | |
Nees Frauke | Heidelberg University | |
Ratliff Kate A. | University of Florida | |
Segerstrom Suzanne | University of Kentucky | |
Van den Broeck Anja | KU Leuven |